خوابگاه دانشجویی در آلمان

خوابگاه دانشجویی در آلمان

خوابگاه دانشجویی در آلمان

خوابگاه دانشجویی در آلمان شرایط و هزینه ها 

آلمان با داشتن بیش از 80 میلیون نفر جمعیت، یکی از  کشور های مهاجر پذیر در دنیا می باشد که جمعیت زیادی از کشور  های مختلف نیز هر ساله به آن مهاجرت می نمایند. یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان خارجی که تحصیل در کشوری دیگر را انتخاب می نمایند، انتخاب محل سکونت است. ما در این مقاله سعی داریم تا خوابگاه دانشجویی در آلمان، به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورها جهت مهاجرت تحصیلی، را مورد بررسی قرار دهیم. خوابگاه های دانشجویی و یا student union halls of residence   بهترین و به صرفه ترین گزینه جهت اسکان دانشجویان خارجی می باشند. هزینه منازل استیجاری در کشور آلمان برای دانشجویان خارجی چندان به صرفه نبوده و در سطح بالایی قرار دارد، لذا دانشجویان می توانند یک زندگی دانشجویی بسیار با کیفیت را در خوابگاه دانشجویی در آلمان با بهترین هزینه را تجربه نمایند. دانشجویان علاقه مند به اسکان در خوابگاه های دانشجویی، باید همزمان با ارسال درخواست پذیرش خود برای دانشگاه مورد نظر در کشور آلمان، درخواست اسکان در خوابگاه را نیز ارسال نمایند. بصورت معمول ارسال درخواست باید به سایت انجمن دانشجویی studentenwerk شهر محل تحصیل ارسال ارسال گردد. به هر حال ما به همه دانشجویان عزیزی که قصد عزیمت به به آلمان را دارند توصیه می کنیم که حتما قبل از  رفتن به آلمان در فکر پیدا کردن  خانه یا خوابگاه مد نظر خود و اجاره آن باشد.

انواع خوابگاه های دانشجویی

در آلمان می توانید خانه و یا خوابگاه های متفاوتی نسبت به سبک زندگی خود پیدا کنید. هرکدام از این خانه ها و یا خوابگاه ها  از نظر متراژ و یا مختلط بودن دارای شرایط متفاوتی بوده و امکانات و تجهیزات  مختلفی را نیز در اختیار شما قرار می دهند.

وگ   WG

شاید یکی از بهترین نوع خانه های اجاره ای در آلمان WG  است. وگ به خانه هایی گفته می شود که به صورت آپارتمان بوده و دارای دو سه یا چهار اتاق می باشند. در این حالت به هر نفر یک اتاق اختصاص داده می شود و مابقی خانه به صورت اشتراکی استفاده می شود. متراژ اتاق ها و متراژ کلی ساختمان نیز متفاوت می باشد.
مقدار اجاره هم بسته به متراژ، محل ملک، شهر محل زندگی، دسترسی ها و امکانات متفاوت بوده است و معمولا بین 200 یورو در شهر های کوچک تا 450 یورو در شهر های بزرگ است. این که چند نفر در وگ باهم زندگی می کنند به تعداد اتاق ها و متراژ آن بستگی دارد.

خانه های تک اتاقه Einzel Zimmer

این نوع خانه ها که معمولا شخصی یا شرکتی می باشند بیشتر شبیه به مسافرخانه های دوستاره هستند که در یک راهرو یکسری اتاق یا سوئیت به همراه امکانات سرویس بهداشتی و  حمام وجود دارد. در واقع به نوعی یک سوئیت مستقل تلقی می شود.

این نوع خانه ها برای افرادی هستند که قصد مستقل زندگی کردن و مطالعه و درس خواندن در سکوت را دارند.

آپارتمان Wohnung

آپارتمان ها دارای تمامی امکانات بوده و مستقل هستند اما دارای اجاره بالایی می باشند. توصیه میشود در صورتی که به اجاره آپارتمان تمایل دارید با یک یا دونفر از دوستانی که رابطه ای صمیمی با آن ها دارید ای ن کار را انجام دهید. در کشور های اروپایی هال یا سالن پذیرایی هم یک اتاق در نظر گرفته می شود پس اگر دیدید که یک آپارتمان 3 خوابه بوده دارای 2 اتاق و یک سالن پذیرایی است.

آپارتمان مبله Mobliert

منظور از آپارتمان مبله خانه هایی هستند که تقریبا دارای تمام لوازم زندگی هستند. این وسایل شامل مبل، تخت خواب، کمد، میز تحریر و صندلی، وسایل آشپزخانه مثل گاز و یخچال و .... می باشد.
البته مقدار این وسایل می تواند متفاوت باشد. در اجاره کردن و تحویل گرفتن این نوع خانه ها بسیار دقت کنید و حتما توصیه می شود که لیست کامل وسایل  داخل خانه را تهیه کرده و به امضای صاحبخانه برسانید. همچنین از تمام وسایل در صورت امکان عکس تهیه نمایید. مخصوصا اگر وسیله ای شکسته و یا مشکل دارد. اجاره این نوع آپارتمان  ها نیز نسبت به شهر و امکانات آن متفاوت می باشد.

آپارتمان نیمه مبله Teilmobliert

همانطور که از اسمشان پیداست. نیمه مبله به آپارتمان هایی می گویند که مقدار کمی از وسایل ضروری برای زندگی را دارند و مابقی را میتوانید از مستاجر قبلی یا بازار تهیه کنید.

 

مراحل دریافت خوابگاه دانشجویی

مراحل دریافت خوابگاه دانشجویی در آلمان به این صورت می باشد که با دریافت اسکان یاب که ابزاری برای یافتن اطلاعات لازم در مورد اقامتگاه های مختلف دانشجویی در شهر دانشگاهی مد نظر می باشد و با نام Accommodation Finder  نیز شناخته می شود، فقط با چند کلیک در Studentenwerk، می توان یک درخواست برای رزرو یک اتاق در خوابگاه های دانشجویی را ارسال نمود.
نکته حائز اهمیت این است که در برخی از دانشگاه های کشور آلمان، دفتر بین المللی مسئول خوابگاه های دانشجویی می باشد. بنابراین متقاضیان و دانشجویان گرامی در صورت وجود مشکل یا سوال به این دفتر مراجعه نمایند. در میان اقامتگاه های خصوصی موارد بسیاری از اتاق های خالی تا آپارتمان های مبله را می توان یافت. همچنین متقاضیان می توانند فقط یک اتاق و یا یک آپارتمان کامل را اجاره کنند. حال بیاید مراحل گرفتن خوابگاه را با هم مرور کنیم.
1.
دریافت پذیرش تحصیلی در رشته مورد نظر از دانشگاه آلمان

2. ثبت نام در دانشگاه مورد نظر در آلمان و ارائه مدارک مربوطه

3. ارائه درخواست خوابگاه دانشجویی با مراجعه به وب سایت انجمن دانشجویی

4. دریافت ایمیل تاییدیه مدارک مورد نیاز متقاضی

5. ارائه تاییدیه پذیرش تحصیلی متقاضی

6. دریافت ایمیل برای انتظار اخذ خوابگاه برای مدت زمان 4 الی 8 هفته

7. دریافت ایمیل پیشنهاد خوابگاه دانشگاه مورد نظر

8. ارائه مهلت جهت پرداخت هزینه اجاره بهای خوابگاه

9. پرداخت هزینه و رزرو خوابگاه

 

 

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

خوابگاه دانشجویی در آلمان خوابگاه دانشجویی در آلمان
میانگین امتیاز 5 /5 از 1 کاربر

نویسنده

تیم تحریریه raazgo

تیم تحریریه raazgo

سازمان مشاوره ای مهاجرتی راز با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در امور مهاجرت و با همکاری مجموعه‌ای از بهترین متخصصین مهاجرتی تشکیل شده است. این گروه با شبکه گسترده‌ای از مجموعه های مهاجرتی همکاری می‌کند و می‌تواند تمامی نیازهای شما را در زمینه مهاجرت برآورده کند. تمامی اعضای سازمان مهاجرتی راز اصول اخلاقی حرفه‌ای را با توجه به استانداردهای ‌این حرفه، به عنوان اصول اخلاقی خویش تلقی می‌کنند و رعایت آن را وظیفه همیشگی خود می‌دانند.

فرم درخواست مشاوره

نظرات (0)

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان